More

    Brussels Airlines kiest voor nieuw logo en kondigt nieuwe vliegtuigen aan

    © Brussels Airlines

    Brussels Airlines kiest voor nieuw logo en kondigt nieuwe vliegtuigen aan

    -

    Brussels Airlines heeft vandaag een nieuwe vliegtuigdesign voorgesteld. Ze nemen afscheid van de vertrouwde bollen in ‘B-vorm’ en kiezen voor een modern design met veel wit.

    Er breken nieuwe tijden aan voor Brussels Airlines. Na de herstructurering gaat de luchtvaartmaatschappij door een verbeteringsfase. Daar hoort ook de uitfasering van het ondertussen bijna 15-jarige logo bij. In de toekomst zal het bedrijf ook investeren in een nieuwe vloot door de kleinere A319 in te ruilen voor nieuwe en grotere A320neo-toestellen. Eerder ruilden ze al hun oude A330 in voor nieuwere toestellen. Het zal het bedrijf in staat stellen om ecologischer en kostenefficiënter te vliegen.

    “Deze nieuwe merkidentiteit is een zeer logische stap voor Brussels Airlines.”, legt Michel Moriaux, Head of Marketing uit. “Na jaren gekenmerkt door zoveel veranderingen, is het belangrijk om onze marktpositie te verduidelijken en te bevestigen. We veranderen in een nieuw bedrijf, met nieuwe vliegtuiginterieurs, gedigitaliseerde processen, vlootvernieuwing met A320neo’s op komst, en nog veel meer in het verschiet.”

    Het nieuwe logo betekent het afscheid van het bekende B-logo. De grootste verandering is de hoeveelheid wit en de grotere font. Zo komt ‘Brussels’ prominenter in beeld dan voordien. Naast de nieuwe visuele identiteit, vertaalt de nieuwe merkidentiteit zich ook in een nieuwe tagline: “You’re in good company”.

    Je zal het nieuwe logo nog niet massaal zien opduiken. Brussels Airlines kiest ervoor om de vliegtuigen pas te herschilderen wanneer dat technisch nodig is. Dat betekent dat je het oude, vertrouwde logo nog een hele tijd zult zien opduiken. Nieuwe toestellen zullen meteen het nieuwe kleurenschema krijgen.

    © Brussels Airlines

    Advertentie
    Advertentie
    Advertentie

    Lees Meer