More

    Delphine (23) uit Roeselare kreeg een fotoshoot cadeau / © albelli

    albelli viert 10-jarig bestaan en deelt indrukwekkende cijfers over afgelopen decennium

    -

    Eén van de grootste foto gerelateerde producenten in Europa, albelli, viert haar tiende verjaardag. Het e-commerce bedrijf zet voor de gelegenheid zijn trouwste klanten in de bloemetjes met een professionele shoot en deelt enkele interessante inzichten over de Belgische fotoproductenmarkt. 

    albelli.be zag het levenslicht in 2010, wanneer de Nederlandse fotoproducent merkte dat er ook vanuit België erg veel interesse was in de producten. Toen albelli.be online ging, was 12% van de omzet op albelli.nl al afkomstig van Belgische klanten. Naast België, betrad albelli ook al snel de Franse, Duitse en Britse markt. Ook het Zweedse merk önskefoto, het Britse bonusprint, het Noorse fotoknudsen en het Franse monalbumphoto werden later bij de groep betrokken. Vandaag is albelli nog steeds actief in deze zeven landen. Met meer dan 400 werknemers op verschillende locaties in Europa, werden al meer dan 8 miljoen klanten bediend.  

    Belgische markt

    Uit de albelli cijfers blijkt dat de Belg een grote liefhebber van fotoproducten is. De afgelopen 10 jaar leverde albelli 2,6 miljoen fotoproducten in België, in 1,4 miljoen bestellingen. Er werden maar liefst 1,2 miljoen fotoboeken besteld door de Belgen. Leg al die foto’s naast elkaar en dan vul je maar liefst 675 voetbalvelden vol foto’s!

    De groeicijfers in België blijven ook nog steeds om fier op te zijn (10%+). Volgens albelli is het succes te wijten aan de combinatie van gebruiksvriendelijke programma’s, kwaliteitsvolle producten, eerlijke prijzen en vooral een uitstekende klantenservice. Tristan Money, CEO van albelli licht toe: “albelli’s missie is de wereld een stukje mooier maken door de momenten van mensen tot leven te brengen. Om onze missie nog meer kracht bij te zetten, bieden we al 10 jaar 100% tevredenheidsgarantie aan onze klanten. Dat betekent dat als ze niet tevreden zouden zijn, we met hen op zoek gaan naar een passende oplossing. Door al 10 jaar voluit in te zetten op deze klanttevredenheid, is albelli een van de snelst groeiende e-commerce bedrijven.”  

    Professionele fotoshoot

    Voor haar 10-jarige verjaardagscampagne, besliste albelli logischerwijs dan ook om enkele van haar trouwe klanten in de bloemetjes te zetten. Zo deed albelli enkele Belgische klanten een professionele fotoshoot cadeau, met als insteek hun ‘oude’ fotoboek nieuw leven in te blazen. Delphine (23) uit Roeselare mocht haar stage in Tanzania herbeleven, Karen (34) uit Deurne ging voor een nieuw gezinsportret en Rien (62) en Stany (63) uit Herent legden de momenten met de kleinkinderen vast. De resultaten zijn hier te bekijken op de albelli blog.  

    Stany & Rien met de kleinkinderen / © albelli

    Advertentie
    Advertentie

    Lees Meer

    Advertentie