Recensie: Netflix Original ‘The Perfect Date’

Een nieuwe Netflix Original. Is dat echt wat we nodig hebben op dit moment? Op de populaire streaming site zijn er namelijk al heel wat te vinden. ‘The Perfect Date’ is een toevoeging aan die snel groeiende collectie. Deze film, geregisseerd door Chris Nelson met Noah Centineo en Laura Marano in de hoofdrollen, is sinds 12 april 2019 te vinden op Netflix.

Samenvatting

Een jongen, Brooks Rattigan, met grote dromen, maar geen enkele manier om die te bereiken, ontmoet een meisje, Celia Lieberman, dat op het eerste gezicht niet zijn type lijkt. Hoe langer de film verder gaat hoe meer de twee naar elkaar toe groeien. Net zoals in elke andere tienerfilm heeft ons mannelijk hoofdpersonage ook een nerdy beste vriend die homoseksueel is. Klinkt dat bekend? Dat is omdat je de film al duizenden keren gezien hebt.

In deze film wordt er echter ook moderne technologie toegevoegd. Brooks maakt namelijk met behulp van zijn beste vriend Murph een app waarop mensen kunnen betalen om met Brooks op date te gaan. Dit doet hij niet gewoon om extra zakgeld te verdienen, hij heeft een duidelijk doel voor ogen. Zijn grote droom is om naar de top universiteit Yale te gaan, maar daarvoor zal hij heel wat moeten sparen. Uiteraard loopt het helemaal niet zoals gedacht, maar komt uiteindelijk alles op een ‘onverwachte’ manier toch goed.

En inhoudelijk sterke film kun je het niet echt noemen, maar dat is ook niet wat de kijkers verwachten wanneer ze deze film aanklikken. Voor de meeste kijkers is deze film er een waarmee ze hun verstand op nul willen zetten, en dat is hier zeker mogelijk. Hoewel de film grotendeels leeg is, is er toch een levensles te vinden. Terwijl Brooks op al de verschillende dates gaat en verschillende persoonlijkheden aanneemt, komt hij te weten wat het betekent om jezelf te zijn.

Personages

Noah Centineo kennen we vooral uit de andere Netflix Original ‘To All The Boys I’ve Loved Before’ en Laura Marano kennen we dan weer van de Disney Show ‘Austin and Ally’. Beiden hebben ze dus wel wat ervaring. Ik zeg niet dat ze het slecht deden, maar er was ook niets uitzonderlijk aan hun acteerprestaties. Het waren geen uitdagende personages om te spelen, eender elke acteur of actrice had het net zo goed gedaan.

Over de andere personages valt er niet echt veel te zeggen. Allemaal hebben ze enkel één typerende eigenschap. De achtergelaten vader die beter wil worden, de eerder vermelde nerdy homoseksuele beste vriend, en het rijke inhoudsloze meisje. Allemaal dus zeer stereotype personages die je in tientallen andere komedies zult vinden.

2.5 sterren

De film duurde een uur en 30 minuten, niet erg lang dus, maar zeker lang genoeg. Als je een film zoekt met een diep plot en een groep uitgediepte personages, dan is dit niet de film voor jou. Als je echter voor de tv zit en een film kiest om je hoofd te verzetten terwijl je een veel te grote hoeveelheid ijs of popcorn eet, dan voldoet deze film volledig aan al je wensen.