RECENSIE | ‘The Unforgivable’ op Netflix: Het bewijs dat Sandra Bullock elke rol aankan (★★★★)

KIMBERLEY FRENCH/NETFLIX © 2021

-

The Unforgivable is de nieuwste kaskraker op Netflix. De film met Sandra Bullock verdient vier sterren, volgens onze recensent.

Vanaf vrijdag is The Unforgivable te zien op de streamingsdienst Netflix. De film gaat het over Ruth Slater, vertolkt door Sandra Bullock, die wordt vrijgelaten uit de gevangenis. 20 jaar eerder vermoorde ze een agent die haar en haar zusje van vier uit hun huis wou zetten nadat hun ouders waren overleden. 20 jaar later wil ze opzoek gaan naar haar zus, maar dat is niet makkelijke aangezien ze voor de meeste mensen niet meer is dan een moordenaar en dus niet het recht zou hebben om haar zus te zien.

The Unforgivable zit goed in elkaar, al kan je jezelf verloren voelen in de meerdere verhaallijnen die in het begin aan bod komen. Het wordt ook niet meteen duidelijk wat het aandeel van ieder personage is in de moord op de agent. Naarmate de film vordert wordt dit steeds duidelijker en snap je alsmaar beter wat er gaande is. Dat zorgt ervoor dat de film spannend blijft. Ik dacht vaak dat ik doorhad hoe het verhaal in elkaar zit, maar doordat er steeds nieuwe elementen opdoken, bleef ik geboeid. Zeker op het einde valt alles op zijn plaats, maar als je wilt weten wat er dan gebeurt moet je de film zelf eens bekijken.

KIMBERLEY FRENCH/NETFLIX © 2021

Verschillende perspectieven

De film wordt vanuit meerdere standpunten getoond. Uiteindelijk is Ruth wel het hoofdpersonage, maar je krijgt ook mee hoe haar zus, de adoptieouders van haar zus en de zonen van de agent die ze vermoordde verder gaan met hun leven. Dit maakt de film nog veel interessanter, omdat je echt een beeld krijgt van hoe hard iedereen op Ruth neerkijkt. Wanneer die personages Ruth dan ook echt ontmoeten voelt de film helemaal aan als een geheel.

Sandra Bullock zet een sterke acteerprestatie neer. Het niet meteen het soort rol dat ze normaal gezien portretteert. Naar mijn mening, droeg ze de hele film met haar impressie van een moordenaar. Hopelijk zien we haar vaker in dit soort rollen.

Check de trailer